Comerç: Barcelona opta pel tren per exportar a França

 

Nou inici pel comerç de Barcelona. La capital catalana opta pels rails per renforçar els seus vincles econòmics amb França. Trens directes amb origen al port, sense escales, fins a Toulouse o Lyon. Locomotores d´envergadura

Dimarts 9 de novembre a les 9:00. És l´hora a la qual ha sortit el primer enviament directe Barcelona-França en tren, des de la terminal BEST del port de la capital catalana. Un gran començament signat per Maersk, operador multinacional de transport marítim per via fèrria, que posa en marxa la primera connexió directa entre Espanya i França.

No és que els rails haguessin deixat de funcionar, però durant molts mesos, els trajectes s´havien complicat a conseqüència de la ruptura del partenariat pels viatgers que estan entre la SNCF i la seva homòloga espanyola RENFE, posteriorment reconciliades a les línies Barcelona-Marsella-Lyon.

Per transportar les mercaderies cap a França, de vegades s´havia de canviar de tren a la frontera franco-espanyola, descarregar els vagons i carregar els paquets a una altra locomotora, després d´haver travessat el túnel de El Pertús, a prop de Perpinyà. Una logística abandonada de bon grau a principis de novembre. A partir d´aquest moment, prou canvis de conductor a Perpinyà, ni transbord de mercaderies. Llum verda direcció «La Ville Rose» i la ciutat de la llum.

Vuit trajectes setmanals des de Barcelona

Cada setmana, tres viatges d´anada i tornada són programats cap a Toulouse i un a Lyon. Un total de vuit trens setmanals,sense interrupció. Un estalvi de temps i de diners, estimen les empreses, a més d´una disminució de la petjada de carboni. Una baixada d´aproximadament deu cops, en comparació amb els anteriors trajectes, escriu La Vanguardia.

Sense connexió directa, anteriorment, uns 800 camions circulaven cada setmana per l´autopista AP-7 per arribar a França des del port de Barcelona.

A partir de principis del mes de novembre van ser reemplaçats per trens de 750 metres de llargada, el màxim permès a Europa. Són capaços de transportar almenys 108 contenidors EVP ( Equivalent a vint peus ) en contrast amb els 68 d´antany. Doble proesa que pot alegrar els actors econòmics, portuaris i ferroviaris, també els ecologistes, a més de tots aquells a la recerca d´exportacions i importacions.

equinox en catala

Amb el suport de :