Del 3 al 6 de març Barcelona acull com cada any el Mobile World Congress (MWC), la cita mundial ineludible de les tecnologies mòbils. L’ocasió perquè un bon nombre d’empreses franceses vinguin a inspirar-se, a l’altre costat dels Pirineus.
Foto: Equinox
Des del 2006, Barcelona s’omple de bat a bat pel MWC, que reuneix més de 100.000 professionals de tot el món. Un període decisiu per a moltes empreses que van a Barcelona per submergir-se en un ecosistema empresarial sense parangó. Aquest és el cas sobretot de les empreses franceses o de les escoles de comerç tricolors, que venen a visitar la fira a la recerca de noves idees, i per què no nous socis.
“Viatges d’aprenentatge” com Tanguy Wincker i Adam Hruska hi han fet el seu negoci. Amb Rusker Travel i Lexintown els dos joves francesos de Barcelona, estudiants d’ESADE, ofereixen a les escoles de comerç franceses i a les empreses “learning expedition” preparar tota l’organització. Viatges purament professionals on, amb entre 800 i 2.000 euros per cap, s’ocupen de la logística de l’excursió (sovint amb una durada de 4 dies) incloent allotjament i transport.
L’objectiu? Portar els seus clients a la trobada de l’univers professional barceloní, format per networks per milers i salons de renom com el MWC. Un concepte sostingut per la French Tech i que cada vegada és més gran ens confia el dirigent, citant escoles com l’ESSEC o l’EMLyon entre els seus clients.
Tot i que aquest any no participa en la fira de la tech mòbil –però l’any que ve segur– Tanguy Wincker n’està convençut, aquest esdeveniment és el ciment de la fama de Barcelona. La seva aura i la seva capacitat per reunir els perfils de tot el món transformen la ciutat en hub de trobades: “Al MWC, les empreses s’enfronten a les noves tendències, a les noves tecnologies, venen a reimaginar les seves estratègies”.
França encapçala el MWC
Una manera innovadora de reinventar el seu negoci, sobretot per als actors francesos, representats en nombre aquest any. De fet, França ocupa un lloc destacat a la fira de la tech, amb més de 80 empreses reunides sota la bandera de Business France, disposades a demostrar el seu saber fer i el seu esperit d’innovació.
Per a les empreses franceses, el MWC de Barcelona és, doncs, una font d’inspiració i una cita imprescindible: no hi ha esdeveniments comparables en tota la França.
La fira ofereix una oportunitat única per conèixer actors clau del sector, establir associacions estratègiques i informar-se dels últims avenços tecnològics. De fet, Tanguy Wincker, que fa 3 anys que assisteix el saló, ja ha vist “els deals signar-se en directe i crear-se sinergies. És realment impressionant”.