Barcelona ja no es conforma amb seduir els turistes. La capital catalana atrau també una nova onada de professionals nòmades: els adeptes de la workation, aquest estil de vida híbrid entre el teletreball i l’estada turística.
En un estiu marcat per l’afluència rècord de turistes, Barcelona confirma l’atractiu creixent per a un nou perfil de visitants: els teletreballadors que busquen sol, cultura i connexió d’alta velocitat. Segons l’últim baròmetre publicat pel grup International Workplace Group (IWG), especialista en espais de coworking, la ciutat s’ha situat en cinquena posició mundial entre les destinacions més atractives per a la workation o tracances en català, una combinació de treball i vacances.
Amb una puntuació de 87,5 sobre 100, la ciutat és la segona més popular d’Europa, just darrere de Budapest. Supera metròpolis com Seül o Rio de Janeiro. Tòquio, al capdavant de la classificació, aconsegueix el primer lloc amb 91 punts.
Qualitat de vida i connectivitat
Quines són les raons d’aquest èxit? Segons el rànquing, el clima mediterrani (malgrat les temperatures extremes d’aquest estiu), una connectivitat digital sòlida, una oferta cultural rica i una qualitat de vida àmpliament reconeguda són els principals factors que permeten situar la ciutat catalana al top 5 mundial.
Barcelona, des de fa anys, atrau també empreses internacionals que hi instal·len els seus hubs tecnològics o centres de R+D, especialment en els sectors de les biotecnologies, la intel·ligència artificial o els semiconductors. El fenomen s’inscriu en una tendència més àmplia de transformació del treball i redefineix la mateixa identitat de la ciutat: Barcelona ja no només es visita, també s’hi viu – fins i tot entre dues videoconferències.