Seria el Passeig de Gràcia, els nous Champs-Elysées? Segons els turistes, el luxe a Barcelona va vent en popa. El retorn d´americans i asiàtics, ha fet pujar les xifres de la capital catalana al sector.
Photo : Unsplash
Des de fa dos anys, Barcelona té un aire parisenc als ulls de determinats turistes. A Barcelona, el Passeig de Gràcia, avinguda que agrupa totes les botigues de marca, no només sedueix els lladres, que han multiplicat els robatoris aquest estiu. També trobem una clientela orgullosa d´haver retornat a la capital catalana: els americans. Han portat també les seves carteres i la ciutat comptal està encantada. Les caixes de les botigues barceloneses, aquest any, no cessen d´omplir-se gràcies a les compres de luxe.
Aquest fet, faria de la ciutat catalana una de les ciutats preferides del món per comprar-se roba, joies i accessoris de luxe, explica la revista Time Out. En opinió del mitjà barcelonès, les vendes haurien augmentat un 10% en relació a l´any anterior.
Turistes americans i asiàtics preparats per gastar
El poder econòmic dels americans, malgrat la feble diferència entre l´euro i el dòlar, dona ales a Barcelona. D´un costat, perquè la destinació ha entrat al top 3 d´aquesta nova clientela, darrera de Londres i París. Però també, perquè els turistes vinguts d´Estats Units es sumen als arribats d´Àsia, ja coneguts per la seva reputació de compradors d´articles de marques, com ara Chanel i Louis Vuitton.
Finalment, le tendència no s´aplica tan sols als turistes. Des de la sortida d´una edició molt limitada de bosses de mà, per exemple, les botigues de luxe del Passeig de Gràcia, veuen com es formen davant de les seves portes veritables cues. Ara bé, els professionals del màrqueting i la venda ho saben: la gent atreu gent. Justament el que esperaria la política local, atreure turistes amb carteres de luxe.